Samo četiri marke skočile plate u ugostiteljstvu
– U prosjeku, plate u Srpskoj su u proteklih godinu dana povećane za 36 maraka, sa 958 na 994, što zavisi od oblasti do oblasti, pa su, recimo, zaposleni u ugostiteljstvu i hotelijerstvu osjetili rast na tekućim računima od svega četiri KM.
Pokazuju to podaci Republičkog zavoda za statistiku o prosječnim zaradama isplaćenim u junu ove i prošle godine, koje su “Nezavisne” analizirale, za svaku oblast pojedinačno.
Kada je riječ o spomenutoj djelatnosti pružanja smještaja, pripreme i posluživanja hrane, hotelijerstvu i ugostiteljstvu, radnici su, dakle, dobili dodatne svega četiri marke – sa 695, plate su im otišle na 699.
Recimo, zaposlenima u oblasti poljoprivreda, šumarstvo i ribolov, plate su sa 786 otišle na 801 marku. U oblasti vađenja ruda i kamena zabilježen je skok sa 1.273 na 1.374 marke.
U prerađivačkoj industriji su u junu 2020. zarađivali 753, a u proteklom mjesecu 807 KM. Kada je riječ o oblasti proizvodnja i snabdijevanje električnom energijom, gasom, parom i klimatizacija, plate su sa 1.241 otišle na 1.371 marku.
Zaposleni u oblasti gdje, između ostalog, spada snabdijevanje vodom, zarađivali su 843, a u junu ove godine isplaćene su im 864 marke.
Građevinci su lani na tekuće račune dobijali 657, a sada im je “leglo” 715 KM, a trgovci su, sa 724, napredovali na 759 maraka.
Zaposlenima u oblasti saobraćaj i skladištenje, umjesto prošlogodišnjih 744, u junu ove godine isplaćeno je 748 KM, što takođe predstavlja mršav skok od četiri marke.
U oblasti informacije i komunikacije zabilježen je skok sa 1.283 na 1.347 KM. Kada su u pitanju finansijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja, u junu prošle godine isplaćivane su 1.434, a u istom mjesecu ove godine 1.472 marke.
U poslovanju nekretninama, umjesto 834 marke, radnici dobijaju 826 KM, što je jedina oblast gdje su plate smanjene.
Stručne, naučne i tehničke djelatnosti u junu prošle godine plaćane su 946, a godinu kasnije 1.045 maraka.
U oblasti administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti, umjesto prošlogodišnjih 775, plate su otišle na 797 KM, a u oblasti javna uprava i odbrana te obavezno socijalno osiguranje, zabilježen je skok sa 1.261 na 1.266 KM.
Obrazovanje je i u junu prošle i u junu ove godine plaćano 977 maraka, dok je u djelatnosti zdravstvene zaštite i socijalnog rada zabilježen skok sa 1.165 na 1.187. U oblasti umjetnost, zabava i rekreacija došlo je do povećanja plata, i to sa 674 na 787, a u oblasti ostale uslužne djelatnosti sa 913 na 960 KM.
Povezane vijesti
Komentari (7)
Decko
Nisu ni to zasluzili!
minimalac
ne lazite da je tolika plata,svim znamo da su radnici na minimalcu 540km
Konobar
Gdje su plate 699? Nemojte računat doprinose... 540 km! Malo koju Marku preko na staž...
Hehehe
U admistrativnom centru cistacice su dobile povecanje od vlade 2,30km strasno je imati vako velika povecanja da se UBIJES od dragosti.
Djuro Meljanija
Zrno po zrno pogaca, kamen po kamen palaca..
Ostavite komentar
Komentari se objavljuju nakon odobrenja moderatora.