Најновије
23:13 Пуцњава у Будви: Убијена једна особа, трага се за двије 22:40 Одређен притвор брату бившег премијера Мађарске 22:38 Партизан се дуго мучио, па савладао Басконију у Арени 22:02 Французи покушали да сруше тендер за ауто-пут Рача-Бијељина 21:48 Гориво у БиХ скупље него у Словенији и Хрватској 21:07 Откривено: Опасни отпад у Варешу одлаган близу кућа 21:01 МУП се огласио о хапшењу бившег министра Басте 20:52 Фестивал српских пјесама и игара у Источној Илиџи 20:35 Када страначки шеф преузме улогу: Додик заробио институције Републике Српске 19:55 Разбијена криминална група: Дрога са Пала преко Сарајева ишла ка Зеници

У 13 чланица ЕУ минималац испод хиљаду евра

Мјесечна минимална зарада у 13 од 21 државе чланице ЕУ, а која је регулисана законом, била је у јануару ове године испод хиљаду евра, показују данашњи подаци Еуростата.

Свијет
У 13 чланица ЕУ минималац испод хиљаду евра

У двије државе она је нешто виша до хиљаду, у шест држава је више од 1.500 евра, а разлика између најниже и највише минималне зараде у ЕУ већа је од седам пута, преноси Хина.

Према подацима Еуростата, најнижу минималну зараду имају Бугари 332 евра, а највишу Луксембуржани 2.257 евра, док је у Хрватској “минималац” 624 евра, а у Словенији 1.074 евра.

Након Бугарске слиједе Летонија с 500 евра, Румунија 515, Мађарска 542, Хрватска 624, Словачка 646, Чешка 652, Естонија 654, Пољска, 655, Литванија 730, Грчка 774, Малта 792 и Португал 823 евра.

Нешто више од хиљаду евра имају Словенија 1.074 и Шпанија 1.126 евра, а шест земаља има више од 1.500 евра, Француска 1.603, Њемачка 1.621, Белгија 1.658, Холандија 1.725, Ирска 1.775 и Луксембург 2.257 евра.

Резултати су нешто другачији када се минимална зарада мјери према паритету куповне моћи, а и с тим критеријумом Бугарска и даље има најмањи минималац од 604 евра, а Луксембург 1.707 евра, па је разлика нешто мање од три пута.

Минимална зарада у Хрватској према паритету куповне моћи износи нешто мање од 900 евра и иза ње су Грчка, Мађарска, Чешка, Естонија, Словачка, Летонија и Бугарска, наводи Хина.

Од земаља које имају минималну зараду мању од хиљаду евра према паритету куповне моћи су још Малта, Португал и Румунија.

Осталих осам земаља имају до 1.500 евра, Њемачка има нешто више од 1.500 и Луксембург 1.707 евра.

Шест земаља нема законски прописану минималну зараду, него се она одређује колективним уговорима, а то су Данска, Италија, Кипар, Аустрија, Финска и Шведска. 

(Тањуг/фото: Пиxабаy)

Коментари (6)

само казем

Ако им није добро, нека додју у Додикленд да раде.

Јован

Ниста ово није тачно.

Ре

И опет малан минималац у Њемацкој људи додју па раде 3 посла 7 дана у недељи а код куце теско им и један посао радити

Крајишник

Ма Орбан је најјачи они Бајић даје 100 милиона онако на кафу!

баја

нису тацни подаци!

Ет

13:8 Да нису паре изгубиле вриједност нароцито за људе, а зиве нису да се самовреднују .. Да нису људи испали овце, најприје сами себи појединацно сваки себи ...

Величина текста